مطالب مذهبی

۱۰ مداحی ایام فاطمیه بنی‌فاطمه + معرفی و دانلود رایگان

عزاداری با مداحی سید مجید بنی فاطمه

ایام فاطمیه که با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و عزادار شدن تمام جهان تشیع همراه است، دردی به همراه دارد که با گوش دادن به نوحه و مداحی‌های این ایام، تازه می‌شود. مداحی ایام فاطمیه بنی فاطمه، نمونه‌ای از نوحه‌های سوزناک ایرانی است که دل عزاداران را به سمت حرم پنهان دختر پیامبر هدایت می‌کند.

معرفی معروف‌ترین مداحی فاطمیه بنی‌فاطمه

فهرست پخش مداحی‌های مجید بنی فاطمه برای ایام فاطمیه برای شما آماده شده است. برای دانلود هر مداحی به بعدی مقاله مراجعه نمایید.

دانلود تکی مداحی بنی‌فاطمه برای فاطمیه با توضیحات

بنی فاطمه تا به حال مداحی‌های فراوانی را در ایام فاطمیه خوانده است. در ادامه بخشی از بهترین آثار او در وصف حضرت زهرا (س) و شهادت ایشان را بررسی می‌کنیم

۱. برای دیدن نشون تو چه کنم

مداحی سوزناک “برای دیدن نشون تو چه کنم” بیانگر احساس عزت و ارادتی است که عزاداران نسبت مادر جهان اسلام، حضرت زهرا (س)، دارند. ضمنا، این مداحی بر پنهان بودن محل دفن دختر پیامبر اشاره دارد که ناشی از غم بی‌کران این حادثه است.

دانلود مداحی برای دیدن نشون تو چه کنم

۲. الا ای چاه، یارم را گرفتند

وا اماه، واژه‌ای است که در طول مداحی ” الا ای چاه، یارم را گرفتند ” زیاد می‌شنویم. استفاده از این لغت، بیانگر حس احترامی است که به مادر تمام شیعیان داریم. این مداحی‌های ایام فاطمیه بنی فاطمیه، تصویری حزن‌انگیز از زندگی دختر پیامبر پس از شهادت پدر‌شان به تصویر می‌کشد. از طرفی، غم حضرت علی بابت از دست دادن همسرشان را نشان می‌دهد.

دانلود مداحی الا ای چاه، یارم را گرفتند

۳. اسم تو می‌بارد از نفس باران

جلوه باشکوه و قدرتمند حضرت زهرا (س) در جهان اسلام و جایگاه ویژه ایشان در خانواده، موجب سرودن مداحی ” اسم تو می‌بارد از نفس باران ” شده است که ایشان را به عنوان دار و ندار علی، بود و نبود حسن و مادر ارباب ما معرفی می‌کند. 

دانلود مداحی اسم تو می‌بارد از نفس باران

سید مجید بنی فاطمه؛ مداح اهل بیت

۴. بخون از تو چشمام شرمندگیو

یکی از غم‌انگیز‌ترین مداحی‌های مجید بنی‌فاطمه در ایام فاطمیه، نوحه ” بخون از تو چشمام شرمندگیو” به شمار می‌رود. این مداحی از زبان حضرت علی (ع) بابت فراقی که از حضرت زهرا (س) دارند، خوانده می‌شود و به برخی از جزئیات حادثه شهادت دختر رسول الله (ص)، اشاره مستقیم دارد.

دانلود مداحی بخون از تو چشمام شرمندگیو

۵. ببین التماس دل دخترت رو

در این مداحی ایام فاطمیه بنی فاطمه، حضرت زهرا (س) به عنوان یار حیدر معرفی می‌شوند. می‌توان گفت که مداحی ” ببین التماس دل دخترت رو ” یکی از قوی‌ترین نوحه‌های سروده‌شده در وصف غربت حضرت علی (ع) پس از شهادت مظلومانه همسر‌شان است.

دانلود مداحی ببین التماس دل دخترت رو

۶. تا کی باید هر روز به غم ادامه بدم

مداحی ” تا کی باید هر روز به غم ادامه بدم ” بیانگر فاصله آسیب دیدن حضرت زهرا (س) تا شهادت ایشان است. این نوحه، امید حضرت علی (ع) بابت بهبود همسرشان و غمی که از پس از آسیب دیدن‌شان متحمل می‌شوند را نشان می‌دهد. 

دانلود مداحی تا کی باید هر روز به غم ادامه بدم

۷. کسی در سن هجده سالگی پهلو نمی‌گیرد

مداحی ” کسی در سن هجده سالگی پهلو نمی‌گیرد ” تصویری واضح از عمق فاجعه غم‌انگیز شهادت حضرت زهرا (س) را نشان می‌دهد. تمرکز این مداحی بر سن کم دختر پیامبر و آسیب‌های سنگین و سختی است که در نهایت مظلومیت پشت سر گذاشته‌اند. 

دانلود مداحی کسی در سن هجده سالگی پهلو نمی‌گیرد

۸. نگاهت رو از من نگیر

مجید بنی فاطمه در مداحی ” نگاهت رو از من نگیر “، اهمیت جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) را در خانواده نشان می‌دهد. این مداحی غم فراق حضرت علی (ع) و علاقه‌ای که به همسرشان داشتند را به تصویر می‌کشد. 

دانلود مداحی نگاهت رو از من نگیر

۹. یک جورایی تحمل کردنش سخته برام زهرا

این مداحی ایام فاطمیه بنی فاطمیه بر غربت حضرت علی (ع) پس از شهادت همسر‌شان اشاره دارد. از طرفی، دردی که حضرت فاطمه زهرا (س) تحمل می‌کردند را بیان می‌کند. امون ای دل، عبارتی است که حسرت امام اول شیعیان را در فراق همسرشان نشان می‌دهد.

دانلود مداحی یک جورایی تحمل کردنش سخته برام زهرا

۱۰. آرزوی پر زدن با من

مداحی ” آرزوی پر زدن با من ” از جانب افرادی بیان می‌شود که حضرت زهرا (س) را راهی برای دست‌یابی به حاجات خود می‌دانند. عزاداران در ایام فاطمیه، دختر پیامبر را تمام کس و کار خود معرفی می‌کنند. 

دانلود مداحی آرزوی پر زدن با من

بنی فاطمه؛ مداحی محبوب با آثار شناخته‌شده

سید مجید بنی فاطمه، یکی از مداحان شناخته‌شده‌ای است که جایگاه خود را در طول زمان حفظ کرده است و میان بسیاری از مردم محبوبیت دارد. می‌توان گفت که محبوبیت مداحی ایام فاطمیه بنی فاطمه شامل دلایلی مانند لحن سوزناک، محتوای بر‌گرفته از واقعیت و بیان شیوا و به دور از حاشیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: ایام فاطمیه امسال چه تاریخی است؟

جمع‌بندی مداحی ایام فاطمیه بنی فاطمه

تمام عزا‌داران در ایام فاطمیه، به دنبال راهی برای ابراز محبت و ارادت خود به درگاه حضرت زهرا (س) هستند. مداحی ایام فاطمیه بنی فاطمه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دست‌یابی به هدف ذکر‌شده است‌‌. ما در این مطلب، ۱۰ مورد از معروف‌ترین مداحی‌های مجید بنی فاطمه برای ایام فاطمیه را بررسی کردیم.

author-avatar

درباره تحریریه موکب آرت

ما یک تیم پویا و خلاق هستیم که با عشق و علاقه به اهل بیت (ع) و فرهنگ اسلامی، در زمینه تولید محتوا و فروش محصولات مذهبی فعالیت می‌کنیم. سال‌ها تجربه در این حوزه، به ما این امکان را داده است تا نیازهای مخاطبان خود را به خوبی بشناسیم و محصولات باکیفیت و متنوعی را به آن‌ها ارائه دهیم.

3 دیدگاه در “۱۰ مداحی ایام فاطمیه بنی‌فاطمه + معرفی و دانلود رایگان

  1. علیرضا گفت:

    خیلی ممنونم، خیلی دنبال مداحی های بنی فاطمه بودم که یه جا برای فاطمیه باشه تا اینکه به مقاله شما رسیدم. دمتون گرم و خداقوت. لطفا از مداحان مطرح دیگه هم محتوا بذارین…

    1. پشتیبان موکب آرت گفت:

      ممنون از همراهی شما،ان شالله حتما

  2. سیده زهرا رضایی گفت:

    سلام. مراسم بنی فاطمه برای فاطمیه از کی شروع میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *